Seriale

W obecnych czasach istnieje wiele serwisów streamingowych, lecz mimo wszystko to Netflix pozostaje miesięcznym wydatkiem prawie każdego kinomana. Platformy takie jak HBO GO czy Hulu stanowią marny suplement oferty streamingowego giganta, a jego odbiorcy, poza bogatym repertuarem, zachwalają również brak reklam w trakcie emisji. Okazuje się jednak, że Netflix traci olbrzymią sumę pieniędzy, nie udostępniając na serwisie jakichkolwiek ofert innych firm.

Niedawny raport Extreamist wykazał, że Netflix traci aż 2,29 miliarda $ rocznie przez niewyświetlanie reklam. Obliczono, że przeciętny użytkownik serwisu poświęca mu dziennie około 90-minut, a średni czas reklam w klasycznym 30-minutowym bloku programowym wynosi normalnie 7,75 minuty. Ostatecznie redaktorzy Extreamist dowiedli, że 30-sekundowa reklama kosztuje 112,000 $. Netflix traci olbrzymią sumę pieniędzy, lecz sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana.

Raport Extreamist poinformował również, że aż 79% użytkowników streamingowego giganta wolałaby płacić wyższy miesięczny abonament, niż oglądać reklamy w trakcie odcinka, filmu czy programu. Tak więc Netflix musiałby podnieść cenę swoich usług, by zniwelować liczbę budżetowych strat w stosunku do zysków z płaconego abonamentu. Choć serwis zarabia rocznie blisko 9 milardów $, znaczna część jego funduszy przeznaczona zostaje na produkcję własnych filmów i seriali – celem Netflixa jest zapełnienie swojego repertuaru w 50% z własnych produkcji. To drogie plany, a sam serwis będzie musiał wziąć skądś pieniądze na ich realizację.

Netflix jeszcze nigdy publicznie nie dywagował nad umieszczeniem reklam w swojej ofercie. Istnieje duże ryzyko, że liczba utraconych abonamentów nie współgrałaby wtedy z potencjalnymi zyskami. Nie wydaje się jednak, żeby serwis czuł się źle z powodu braku dochodów z emitowanych reklam.

Źródło: fdb.pl/movieweb.com

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.